Book online - spar 10% på undervognsbehandling. Læs mere her

Veteranbil

Selvom at veteranbiler oftest bliver benyttet i sommermånederne, bliver de stadig udsat for fugt, som er grobund for at biler danner rust. Luftfugtigheden er højst i foråret/efteråret, og de store temperaturskift skaber kondens på og i bilens hulrum. Derfor er det utrolig vigtigt, at veteranbiler, der kører fra marts-oktober, får undervognsbehandling. Visse veteranbiler har ikke nogen form for bundplade eller inderskærme til at beskytte karrosseriet, hvilket betyder at de er ekstra udsatte for slitage i bunden og i hjulkasserne.

Veteranbil værksted: Sådan foregår undervognsbehandlingen

Det første, vi starter med ved behandlingen, er en grundig afrensning af vognbunden for snavs og evt. løs PVC belægning eller tidligere påført undervognsbehandling. Bilen tørres grundigt over vores varmeriste med 60 graders varm luft for at give bilen en korrekt start på behandlingen. Som udgangspunkt bores der ikke yderligere huller i bilens karrosseri, medmindre dette er ønsket af bilens ejer. Derefter vil der være 3 behandlingstyper, som vurderes efter veteranbilens stand og ønske til brugen af denne. Behandlingen foretages i vores indrettede værksted, der er en særskilt del af vores produktionslinje. 

Book behandling af din veteranbil her.

Veteranbil undervognsbehandling – Type 1

Denne behandling er til de veteranbiler som står så godt som ny. Der er ikke umiddelbart påført undervognsbehandling før og bilen er ikke synligt svejset eller har fået udført andre reparationer på karrosseriet.

  • Dag 1:  Der vil blive påført et meget tyndt lag af et nærmest klart undervognsbehandlingsprodukt i alle indvendige rum i hulrum, paneler, vanger, døre, klapper, motorrum mv.   
  • Dag 2: Samme behandling og produkt vil blive anvendt igen. Efterfølgende vil der udvendig i bunden blive påført et klart produkt som hærder op, og ikke drypper efterfølgende. 

Veteranbil undervognsbehandling – Type 2

Denne behandling er til veteranbilen som er i fin stand, sandsynligvis restaureret og hvor bilens oprindelighed er bevaret.

  • Dag 1: Der vil blive påført et meget tyndt lag og nærmest klart undervognsbehandlingsprodukt i alle indvendige rum i hulrum, paneler, vanger, døre, klapper, motorrum mv., samt udvendig i vognbunden. Produktet har en stor indtrængningsevne i hulrum og samlinger. 
  • Dag 2: Der bliver påført et lidt tykkere lag af produktet, som indeholder mere voks, i alle indvendige rum i hulrum, paneler, vanger, døre, klapper, motorrum mv., samt udvendig i hele vognbunden. Bilens karrosseri vil kunne ses igennem produktet, men den har et godt beskyttende lag, som efter hærdning kan modstå vand mv. fra kørsel på vejene.

Veteranbil undervognsbehandling – Type 3

Behandlingen er til veteranbilen, som er renoveret, og der sidder muligvis stadigvæk tidligere påført undervognsbehandling eller PVC fra fabrikkens side. Man kan se, at der er svejst i vognbunden og der kan være lidt overfladerust. 

  • Dag 1: Vil der blive påført et yderst tyndt lag og nærmest klart hulrums undervognsbehandlingsprodukt i alle hulrum, paneler, vanger, døre, klapper, motorrum mv. samt udvendig i vognbunden. Produktet har en stor indtrængningsevne i hulrum og samlinger.
  • Dag 2: Vil der blive påført et lidt tykkere og mere brunt lag undervognsbehandlingsprodukt med voks i alle hulrum, paneler, vanger, døre, klapper, motorrum mv. samt udvendig i vognbunden. Herefter behandles bilens vognbund udvendig med et slidlagsprodukt i sort, som giver en flot og slidstærk overflade. Bilen vil herefter have en ensartethed i bunden, og kan benyttes hele året.

Find dit nærmeste motorkontor her.

Priser på behandling af veteranbiler:

Veteranbil undervognsbehandling – Type 15.495,- 
Veteranbil undervognsbehandling – Type 25.995,- 
Veteranbil undervognsbehandling – Type 36.995,-

Prisen er inkl. moms og miljøtillæg.

Du kan booke din behandling her.

Veteranbil nummerplade

Nummerplader til veteranbiler er også bedre kendt som “historiske nummerplader”, som matcher den tid din veteranbil er fra. Det er bilens registreringsdato, som har afgørende betydning for hvilken type nummerplade du kan få.

Veteranbil omregistrering

Når bilen er 30 år gammel, er det muligt at registrere den som en veteranbil. Dette kan have betydelige fordele i forhold til de pågældende afgifter, der er knyttet til bilen.

Farum Pava Center er dit værksted for veteranbiler

Hos Farum Pavacenter har vi erfarne og dygtige medarbejdere, som har mange års praktisk erfaring med behandling af diverse køretøjer. Du kan derfor trygt overlade din veteranbil til os, vi er dedikerede til at udføre vores arbejde effektivt samt sørge for, at du som kunde hos os får en god oplevelse! 

Hvis du skulle have nogle spørgsmål omkring veteranbiler eller behandlingen, så er du altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 44 95 36 44 eller sende en mail til post@farumpavacenter.dk.

Dét siger vores kunder om os

1.klasses arbejde

Hos Toyota / Krogsgaard biler i Farum bruger vi altid Pava! Både når vi skal have undervognsbehandlet og synet vores og kunders biler. Man bliver altid mødt med et smil. Professionel behandling god service og 1.klasses arbejde.

Klaus Kristensen,
Værkfører, Krogsgaard biler

Altid top professionelle

Altid top professionelle, godt arbejde, rengjort efter arbejdet, samt der altid lige er lidt ekstra rengøringsservietter med, til hvis det løber nogle steder. Kan klart anbefales!

Christian Pedersen,
Trustpilot

Et flot stykke arbejde til tiden

De leverer et flot stykke arbejde til tiden, giver en fantastisk service, og så er de altid fleksible. Man føler sig godt behandlet lige fra start til slut.

Carsten Warzar,
Harris Hansen Biler A/S

10+ årig kunde

Jeg har de sidste 10 år fået rustbeskyttet flere tusinde biler hos Jacob og resten af holdet der udgør Farum PAVA Center. Jeg har aldrig til dato endt med et produkt jeg ikke har været 100% tilfreds med Coincidence I Think NOT.!

Jonas Machholm,
Applus Bilsyn/Autodo.dk