Behandlingstyper

Her hos Farum Pavacenter foretages selve behandlingen af specialuddannet personale, som sikrer at din bil får den bedste og mest optimale behandling.

Når bilen indleveres til rustbeskyttelse, kan du vælge mellem flere standard behandlingstyper. Derudover kan du selvfølgelig også få delbehandlet din bil efter behov eller i tilfælde af trafikskade.

Hvis du er i tvivl om, hvilken behandling som er optimal for din bil, laver vi gerne et gratis rustkontrol.

Farum Pavacenter tilbyder

Vedligeholdelse / efterbehandling

PAVA Vedligeholdelsesbehandling.

En effektiv PAVA Rustbeskyttelse af bilens undervogn, hulrum og inderskærme. Behandlingen er skræddersyet til biler, der tidligere er blevet rustbeskyttet gentagne gange inden for en 2-3 årig periode, og som fremstår i god, vedligeholdt stand.

Der afmonteres bundpladerne, og inderskærmene løsnes de steder, hvor det er nødvendigt for, at rustbeskyttelsen kan nå ud i alle hulrum.

Alle hulrum behandles, og undervognen rustbeskyttes de steder, hvor det tidligere produkt er slidt af.

Til sidst proppes sprøjtehullerne til med gummipropper gennemvædet med rustbeskyttelse. Bilen vaskes og tørres både indvendigt og udvendigt

Behandlingstid 1 arbejdsdag. (2 dage hvis der er igennem et indleveringssted)

 

Komplet- og specialbehandlinger

Komplet 2-lags behandling

PAVA Komplet behandling

Grundig og effektiv PAVA rustbeskyttelse af undervogn, hjulkasser, hulrum og døre. Dette er den ideelle behandling til nye biler på op til 36 måneder, der endnu ikke har fået en PAVA rustbehandling eller til bilen, der skal genbehandles.

Bilen gennemgås og karosseriets tilstand tjekkes, samt kontrollerer for lakskader.

Bilen klargøres, dækkes af, hjul, inderskærme, bundplader & gummipropper afmonteres.

Herefter afrenses og tørres samt lakbeskyttes bilen, og der bores huller hvis det er nødvendigt for at nå ud i alle hulrum. Bilen er nu klargjort og klar til at få sprøjtet PAVA rustbeskyttelse ind i alle hulrum så som vanger, paneler, klapper og døre samt på skærme og undervogn.

Efter afdrypning og tørring behandles bilen med et ekstra beskyttende lag PAVA Rustbeskyttelse PV400 eller PV600 Bronze, der forlænger behandlingens effekt. Til sidst proppes sprøjtehullerne til med gummipropper gennemvædet med rustbeskyttelse. Bilen vaskes og tørres både indvendigt og udvendigt

Anbefales som 1 gangs behandling til biler som er nye eller i god vedligeholdt stand.

Behandlingstid 1 arbejdsdag. (2 dage hvis der er igennem et indleveringssted)

 

Special 3-lags behandling

 

PAVA Special behandling

Denne behandling er udviklet til førstegangs rustbeskyttelse af biler i alderen 37-60 måneder samt til biler med meget overfladerust. Den anbefales samtidig til biler, hvor der tidligere er påsprøjtet materiale eller PVC, eller til biler hvor rusten er begyndt at løsne sig. I disse tilfælde er det nemlig muligt at hæmme det igangværende rustangreb med en grundig og effektiv PAVA rustbeskyttelse, så bilens levetid forlænges væsentligt.

Bilen gennemgås og karosseriets tilstand tjekkes, inden der kontrolleres for lakskader

Bilen klargøres, dækkes af, hjul, inderskærme, bundplader, gummipropper afmonteres. Herved garanteres den optimale effekt af denne PAVA Special behandlingen.

Herefter afrenses, tørres og lakbeskyttes bilen, og tidligere rustbeskyttelse eller løsnet PVC fjernes. Der bores huller, hvis det er nødvendigt for at nå ud i alle hulrum. Først nu er bilen klargjort og er klar til at få sprøjtet PAVA rustbeskyttelse ind i alle hulrum så som vanger, paneler, klapper og døre samt på skærme og undervogn. Når den første PAVA behandling er tørret op, genbehandles undervogn og hjulkasser for ekstra beskyttelse.

Efter afdrypning og tørring behandles bilens bund med et ekstra lag PAVA Rustbeskyttelse PV400 eller PV600 Bronze, der forlænger behandlingens effekt. Til sidst proppes sprøjtehullerne til med gummipropper gennemvædet med rustbeskyttelse. Bilen vaskes og tørres både indvendigt og udvendigt.

Behandlingstid 2 arbejdsdage. (3 dage hvis der er igennem et indleveringssted)

Værd at vide

Når bilen har gennemgået en PAVA-rustbekyttelse, har vi samtidig vurderet undervognens- og karrosseriets tilstand. Denne vurdering er tilgængelig for vore kunder, idet vi udleverer en PAVA – kundeinformation samt et rensesæt ved afhentning af bilen.

Der kan være tale om fejl som lakskader, overfladerust, rust i kanter og samlinger eller sågar gennemtæringer. Rustbeskyttelse vil dog ikke finde sted i forbindelse med alvorlige gennemtæringer uden forudgående aftale.

Åbenlyse mekaniske fejl vil også i et vist omfang være medtaget i kundeinformationen.

Når vi har sat PAVA – mærkaten i din forrude, så er vi færdige for denne gang, og står inde for at din bil nu er forsvarligt rustbeskyttet. Bilen kan dryppe lidt efter at du har fået den tilbage. Afdæk evt. garagegulv eller fliser med nogle gamle aviser indtil afdrypningen er ophørt, og pas på at du ikke får noget på tøjet.

Såfremt rustbeskyttelsesprogrammet følges og der er tegnet garanti, overgår levetidsgarantien ved ejerskifte til den nye ejer, hvorved brugtvognsværdien øges betydeligt.

Læs også

 

Se her hvor meget som skal afmonteres på din bil.:

side med afmontering af plastdele ( link )

Mere om Pava behandlinger